Make that the cat wise - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lieve Hommeles - WaarBenJij.nu Make that the cat wise - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lieve Hommeles - WaarBenJij.nu

Make that the cat wise

Blijf op de hoogte en volg Lieve

12 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi Hoi!

Kunnen jullie ook genieten van Nederlandse uitdrukkingen die letterlijk vertaald zijn van het Nederlands naar het Engels? Zoals: I will see it this time through the fingers, There is nothing on the hand of That is other koek? Yep, het was goed om weer thuis te zijn om zulke grapjes te horen van je familie over het engels en meer! Genieten!

Vorige week was het maar een kort weekje voor mij, want had twee dagen vrij om lekker in Nederland te zijn :). Dat weekend ervoor heb ik Halloween gevierd joh! Als ik er nu zo over nadenk, jaa ik moet echt nadenken wat ik bijna twee weken geleden heb gedaan en dat al op twintig jarige leeftijd..., was het echt heel leeuk hahaha! Ik meen het serieus, het was echt leuk! Lekker eng zijn, opmaken enzo, maar denk steeds dat het al een maand geleden is man! Nog geen maand twintig en het gaat dus blijkbaar al zo... De tijd gaat hier gewoon super snel, zal wel daar aan liggen (hopelijk). Voor de rest van dat weekend deed ik lekker rustig aan: huisgenootje geholpen met verhuizen (Ja ik ben nog steeds best behulpzaam gheghe), lekker series gekeken, lui gedaan en naar de gym! Jep, Freee en ik gaan nog steeds naar de gym. Pas maar op, wij komen straks nog gespierd terug hahahaha!

Ik was vanaf zaterdag dus alleen in de kamer, want deel de kamer eigenlijk, maar het was wel even fijn om niemand te hebben. Mooie herinneringen aan Frankrijk waar ik een hele studio voor mezelf had. Muziek hard, dansen als een maniak, naar de wc gaan zonder je te schamen en urenlang onder de douche staan. Jep, dat was het goede leven, maar een kamer delen is ook niet zo erg hoor. Je leert dat ook weer en ik moet zeggen dat ik leuke huisgenoten heb hoor dus dat is ook helemaal goed!

Nou op werk gaat het eigenlijk ook goed. Veel te doen gehad die week en ga dan nu ook aan mijn onderzoek beginnen. Helemaal geen zin in eigenlijk, maar ja het is ook werk en ik heb er 4-5 uur voor elke dag dus moet goed komen denk ik zo. Nog naar de gym geweest en drankjes gedaan met Free en haar vrienden! En toen was het DONDERDAG!

Donderdag was ik super op tijd op het vliegveld, want was best bang dat ik de vlucht zou missen en dan heb ik nog niet over de vlucht zelf. Ik ben namelijk niet echt super goed met vliegen.. De vlucht naar London in Augustus ging namelijk ook niet helemaal goed en ik heb echt af en toe mijn hart vast gepakt en gehoopt dat ik nog een aantal jaren verder mag leven (is serieus geen grapje). Jaa, had een inzinking toen, maar deze vlucht heen naar Nederland ging hartstikke goed en mijn angst is iets minder, maar ga toch liever met de auto! Dus aangekomen in Nederland, werd ik ontvangen door mijn moeder en Kik. Moeders Kik losgelaten en ik werd meteen besprongen door mijn maatje. Wat had ik die gemist joh, zo'n klein ondeugend hondje die altijd en overal bij je is. Duurde even en daarna was ie ook meteen overal aan het rondkijken dus mocht er weer achter aan hahaha! Good to be back. Thuis ook goed ontvangen en voelde ook gewoon alsof ik nooit weg ben geweest. 's Avonds lekker tv gekeken, want dat heb ik al lang niet meer gedaan joh en ook nog dat lekkere gekibbel van iedereen. Jep, it was really good to be back!

Vrijdag heb ik een bezoekje gebracht bij het dermapark, want moest enkele moedervlekken verwijderen. Mooie pleisters op mijn voorhoofd en nek gehad haha! Ook Nadie weer gezien en ik zeg het gewoon nog een keer, maar het voelde echt alsof ik misschien twee dagen weg ben geweest ipv twee en een halve maand! Jaa, zo lang ben ik al in London! Meteen bijgekletst en lekker geluncht. 's Avonds was ik weer gaan handballen! Super leuk om iedereen weer te zien en gelukkig ging deze training beter dan vorig jaar, niet voor herhaling vatbaar zal ik maar zeggen... Uiteindelijk nog uitgeweest en kon gewoon lekker met gympen en makkelijke kleren uit. Dat heb ik niet vaak gedaan hier in London. Altijd die hakken en jurkjes, is ook leuk, maar was toch wel weer lekker om zo uit te gaan met pleisters op mijn gezicht. Top!

Zaterdag, lekker rustig aan gedaan en zowat niks. Naar het dorp geweest met Mits, mama en Karlijn om wat te drinken en nog wat mensen gezien en gesproken. 's Avonds lekker film gekeken dat is ook gewoon heerlijk!

Zondag, vroeg opgestaan en met Mama naar de puppycursus gegaan. Onderhand allemaal grote honden en dan loopt ons zwarte (kleine) monster er tussen, hahaha was heel grappig om te zien! Jammer genoeg ben ik niet meegegaan om naar de handbalwedstrijd te kijken, maar ik was er maar voor een weekend en wilde het graag nog met de familie spenderen dus lekker bij elkaar geweest. Toen kwam het afscheid, want ik moest weer naar Londen. Niet dat ik het erg vind, want het heb heel leuk daar, maar niks kan tegen thuis. Dus je gaat dan met een dubbel gevoel weer terug, want in Londen heb ik het goed alleen moet dan wel thuis achterlaten natuurlijk. Afscheid genomen met de gedachten dat ik alweer over 5 weken thuis ben! Komt allemaal goed :).

Nou voordat ik dan terug was in mijn kamer die zondag... Ineens ging er bijna niks meer en was ik echt laat thuis. Maandag dus weer begonnen met werk en het ging best goed. Je leert ermee omgaan om elke keer afscheid te nemen en de eerste keer ging het zonder emotionele gevoelens en doe je het gewoon (Frankrijk), maar de tweede keer (Londen) komt er toch wat meer los en heb je wel een dipje wanneer je familie weggaat of wanneer jijzelf weggaat, maar het ging alweer beter dan eerst! Die avond met Frederique lekker naar de gym geweest en bij gekletst.

Nu is het alweer woensdag en ik geniet met volle teugen. Ik heb zoveel zin in Kerstmis en als je Londen nu ziet dan begrijp je meteen waarom. Alle versieringen zijn al uit de kast gehaald en er zijn al een aantal schaatsbanen geopend. Het is magisch, ik zweer het je! Ik draai ook voortaan weer radio 538 om op de hoogte te blijven van alle dingen in Nederland en grapjes van de DJ's. Ik hou het hier nog wel even uit weetje hahaha.

Ik probeer echt mijn verslagen bij te houden, maar als ik er een maak dan is ie altijd zo lang, want heb zoveel te vertellen dat is gewoon niet meer normaal. Sorry, not sorry, maar ik moet wel weer tijd vinden om zo'n lang verslag te maken. Komt allemaal goed en spreek jullie snel weer!

Voor de mensen die zich eigenlijk afvragen of ik Kerstmist ga vieren in Londen, Nee, ik ben 20 december t/m 28 december weer thuis, want ik ga echt niet in mijn eentje met Kerstmis in Londen zitten (eigenlijk helemaal geen slecht idee om in Londen natuurlijk Kerstmis te vieren), maar het draait om familie en vrienden en dan ben ik toch liever in Nederland :).

Nou ik ga weer verder werken!

Bye bye and speak to you soon dutchies!

PS: Random fact: mijn favoriete Britse scheldwoord: Wanker! Echt waar, probeer maar eens uit met een Brits accent, geniaal gewoon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieve

Haai, Ik ben Lieve Hommeles en dit is mijn reisdagboek. Hier hou ik al mijn reisverslagen in blablablabla. Ik heb deze blog aangemaakt, omdat ik het leuk vind om mensen op te hoogte te houden en vertellen hoe leuk of vervelend ik het wel niet heb in een ander land! Iedereen mag het lezen en iets achter laten.

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4294

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

London babyyy

01 September 2013 - 31 December 2013

Studeren in Frankrijk

Landen bezocht: